LentOosterhoutLandschapszoneHof van Holland

Heeft u deze woningen ook al gezien?

Woningzoeker

Op zoek naar een woning, maar u weet niet waar naar u moet zoeken? Laat ons u helpen. Vult u de onderstaande vragen in en wij doen u een voorstel.

Ik zoek een ...
Ik wil graag in ... wonen

Nieuwsbrief

Nieuw uiterlijk voor Vossenpelssestraat/Laauwikstraat

Vrijdag 15 Mei 2020 | reacties 5
photo-2020-05-15-16-02-38-2

De Vossenpelssestraat en de Laauwikstraat in Nijmegen Noord zijn voortaan 30-km weg. De straten hebben op het deel tussen de rotonde bij de Turennesingel en de gemeentegrens van Lingewaard een heel nieuw uiterlijk gekregen. Het asfalt is vervangen door geluidsarme klinkers, op de kruisingen zijn verkeersplateaus gemaakt en de bushaltes zijn aangepast. Ook de sloten langs de weg en het hemelwatersysteem is aangepakt. De werkzaamheden die in augustus zijn gestart, werden deze week afgerond.

 

De aanpassing van de weg werd aangegrepen om ook zo’n 50 rioolaansluitingen te vervangen. De woningen waren voorzien van een vacuümriool. Dit systeem, dat gebruikelijk is in het buitengebied, werkt met pompen en is daardoor storingsgevoelig. De woningen zijn nu aangesloten op een ‘normaal’ rioolsysteem. De sloten zijn omgevormd tot wadi's.

 

Wethouder Harriët Tiemens: “Dit was een flinke klus. Het voordeel is wel dat nu in één keer veel zaken zijn aangepakt zodat mensen niet meerdere keren hinder hebben. De verkeersveiligheid is verhoogd door beide wegen echt in te richten als een 30-km zone. Verhoogde kruispunten en wegversmallingen bij de bushaltes zorgen ervoor dat verkeer minder hard rijdt en dat is prettig voor omwonenden en langzamer verkeer zoals fietsers en voetgangers. Het zorgt bovendien voor minder geluidsoverlast en geluidsarme klinkers dragen daar extra aan bij. Ik ben blij dat de afvoer van water nu ook verder is verbeterd, zo verminderen we de kans op wateroverlast.”  

 

Fred-Jan Moll, directeur bij BAM Infra Nederland: “Het is fijn om een bijdrage te hebben geleverd aan het veiliger en comfortabeler maken van deze buurt, samen mét de buurt. Dat zorgt uiteindelijk voor blije bewoners en gebruikers.”

 

Dorpensingel

De aanpassing van de Laauwikstraat/Vossenpelssestraat hangt samen met de toekomstige aanleg van de Dorpensingel, de nieuwe route die wordt aangelegd tussen het Keizer Augustusplein (de ovatonde) en Bemmel. De aanleg van de Dorpensingel-Oost en de verkeersremmende maatregelen op de Vossenpelssestraat/Laauwikstraat moeten er voor gaan zorgen dat doorgaand verkeer van en naar Bemmel een andere route gaat rijden. 

 

Lent

 

Lent

Lent

« Terug naar het overzicht

Reacties

maarten (dinsdag 19 mei 2020)

Het blijft voor fietser zeer onprettig om op de relatief smalle weg te moeten rijden waar 2 auto's elkaar net kunnen passeren. De versmalde bushaltes zijn erg ongelukkig net na bochten gepositioneerd waardoor direct na de bocht een fuik volgt waarop tegenliggers pas op het laatste moment gezien worden. De overgang van de brug bij de rotonde voor fietsers leidt ongeveer rechtstreeks de berm in en verloopt niet vloeiend. kortom, er moet nog bezien worden of de buurt er blijer en veiliger van wordt

Jan Hissink (dinsdag 19 mei 2020)

Het is voor de fietser zeer gevaarlijk: plotseling van een fietspad de rijweg op. Dan heb je vervolgens geen ruimte, tenzij iedereen op elkaar wacht. Een sluis is geniepig net achter een bocht geplaatst (Ri Lent) zodat je je de eerste maal een ongeluk schrikt en in de rem moet. Omdat onduidelijk is wie voorrang heeft is het nogal een gedoe wie eerst mag (dikste auto eerst). Als fietser moet je ook niet per ongeluk in de zandbunkers langs de weg belanden. Minder geluid? Daar geloof ik niet veel van want je moet vaker stoppen en optrekken met de auto dan in de oude situatie. De nieuwe situatie lijkt er vooral op om ALLE verkeer (auto en fiets) te ontmoedigen.

vos (vrijdag 22 mei 2020)

als je vanaf de Turennesingel het bruggetje overgaat moeten de fietsers ineens bijna haaks de weg op. Niet echt handig. Verderop bij de bushalte gaat het gelukkig wel geleidelijk aan. Zou fijn zijn als daar nog wat aan gedaan werd, zodat je een beetje schuin erop kunt rijden.

Redactie Waalsprong (dinsdag 02 juni 2020)

Ik heb jullie reacties voorgelegd aan het projectteam. Zij geven aan dat de Vossenpelssestraat/Laauwikstraat erftoegangswegen zijn van 30 kilometer per uur. Het uitgangspunt is dat hier gemengd verkeer plaatsvindt. De wegversmalling ligt binnen een 30km/h zone, binnen deze zone wordt ervan uitgegaan dat men rekening houdt met wegversmallingen. De wegversmalling heeft voldoende afstand van de bocht om op te kunnen anticiperen als autobestuurders zich aan de gepaste snelheid houden.

Jan Hissink (zaterdag 06 juni 2020)

Bedankt voor de reactie. Het is onveilig en dat mag omdat het een 30 km zone is. Een vreemde logica. Dat de wegversmalling voldoende afstand heeft tot de bocht is natuurlijk niet waar. Er staan namelijk auto's te wachten tot de bus is weggereden bij de versmalling. Daar rijd je natuurlijk achterop als je niet oppast. Gezien alle autosporen in de zandbunkers is het gewoon te smal.

Plaats een reactie






« Terug naar het overzicht

Bekijk hier het complete woningaanbod

Naar de woningzoeker
Volg ons op sociale media