LentOosterhoutLandschapszoneHof van Holland

Heeft u deze woningen ook al gezien?

Woningzoeker

Op zoek naar een woning, maar u weet niet waar naar u moet zoeken? Laat ons u helpen. Vult u de onderstaande vragen in en wij doen u een voorstel.

Ik zoek een ...
Ik wil graag in ... wonen

Nieuwsbrief

Bestemmingsplan Station Lent definitief

Dinsdag 10 April 2012 | reacties 5
station-lent-vooraanzicht-2

Het definitieve station Lent kan gebouwd worden. Beroep tegen het bestemmingsplan Definitief Station Nijmegen Lent is op 4 april ongegrond verklaard door de Raad van State. Het nieuw te bouwen station Lent komt ten zuiden van het nu nog aanwezige tijdelijke station Lent, als onderdeel van Knoop Lent. Ook beroep tegen het bestemmingsplan van de Westelijke Parallelroute-Zuid is ongegrond verklaard. Beide bestemmingsplannen zijn nu onherroepelijk.


Knoop Lent is het gebied rondom het tijdelijk treinstation Nijmegen Lent en de huidige Lentse Lus. Dit wordt hét splitsingspunt voor het autoverkeer van en naar Arnhem, de Waalbrug en de nieuwe stadsbrug De Oversteek. Daarnaast komt er een definitief treinstation Nijmegen Lent, een stationsplein en een fietsbrug over de Graaf Alardsingel. In mei starten de (voorbereidende) werkzaamheden aan het station. Knoop Lent is een belangrijk onderdeel van de nieuwe verkeersstructuur in Nijmegen Noord. Het draagt bij aan het verbeteren van de bereikbaarheid van Nijmegen. Daarnaast geeft Knoop Lent een kwalitatieve impuls aan het gebied en draagt bij aan de doelstelling van verstedelijking van Nijmegen Noord. Voor meer informatie over Knoop Lent zie www.nijmegen.nl/knooplent.

De Westelijke Parallelroute loopt tussen de ovatonde en de Graaf Alardsingel en wordt nu gebruikt als bouwweg voor de aanleg van De Waaijer. Zodra de nieuwe stadsbrug De Oversteek open gaat (eind 2013), wordt de Westelijke Parallelroute een openbare weg. Tot die tijd is de weg uitsluitend toegankelijk voor bouwverkeer.
 

« Terug naar het overzicht

Reacties

Ruud (woensdag 25 april 2012)

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Daar zal zeer veel gebruik van gemaakt worden! Een dergelijke investering levert verreweg meer voordelen dan nadelen (financieel, milieubeleid, HOV-plannen), petje af jongens!

erik blom (donderdag 12 april 2012)

Plaats dan ook meteen een stationnetje terug in Ressen, zodat mensen uit Lingewaard ook op de trein kunnen stappen.

David (donderdag 12 april 2012)

Ik ben het helemaal met Erik Eens. De afstand tussen een station bij ressen en Lent en de afstand tussen het nieuwe station bij Lent en Nijmegen Centraal is vergelijkbaar. In het kader van de regiorail die hier gaat rijden zou dit ook prima kunnen. Het is immers de bedoeling dat die trein op meerdere plaatsen gaat stoppen. Ter hoogte va nde Ovatonde zou een prima locatie zijn. Het zou een klein opgezet station kunnen zijn, voor de regionale korteafstandsreiziger.

r.boltjes (maandag 05 augustus 2013)

waar ligt de bushalte naar Oosterhout bij het nieuwe station van Nijmegen-Lent?

Redactie waalsprong.nl (maandag 05 augustus 2013)

De halte voor de bus richting Oosterhout ligt in de nieuwe situatie aan de Prins Mauritssingel, voor de deur van het Witte Huis. De halte voor de bus richting stad ligt daar precies tegenover.

Plaats een reactie






« Terug naar het overzicht

Bekijk hier het complete woningaanbod

Naar de woningzoeker
Volg ons op sociale media