Op zoek naar een woning, maar u weet niet waar naar u moet zoeken? Laat ons u helpen. Vult u de onderstaande vragen in en wij doen u een voorstel.
In de afgelopen maanden is in delen van de wijk Grote Boel regelmatig de straatverlichting uitgevallen. Enkele storingen konden soms makkelijk verholpen worden, maar in andere gevallen was het moeilijk de oorzaak op te sporen. Op dit moment zijn zoveel lichtmasten uitgevallen, dat er onderzoek nodig is in de hele wijk.
Repareren van de verlichting
Wij hebben afspraken gemaakt met de leverancier om dit onderzoek en de bijbehorende reparaties zo snel mogelijk te starten. Daarom rijdt vanaf maandag 13 juni (week 24) een speciale meetwagen door de wijk die problemen in de ondergrondse kabels op kan sporen. In de wijk wordt iedere keer een deel van lantaarnpalen uitgezet (groepen van circa 100 lichtmasten tegelijkertijd). Vervolgens gaat de meetwagen dit deel van de wijk onderzoeken. Als de apparatuur in deze wagen een breuk of zwakke plek meet, wordt deze gelijk verholpen. De monteur graaft dan een ‘mansgat’ in de stoep (een gat van circa 1x1 meter) en is dan enkele uren bezig de breuk te herstellen. Pas als álle breuken verholpen zijn, werkt in dat deel van de wijk de straatverlichting weer.
Enkele weken werkzaamheden
Wij hopen dat de problemen natuurlijk snel gevonden en verholpen zijn, maar vragen uw begrip als dit wat langer duurt. Het is op dit moment onduidelijk op hoeveel plekken reparaties moeten worden uitgevoerd. De meetwagen blijft in de wijk, totdat alle storingen verholpen zijn. Dit kan enkele weken duren.
Meld- en herstel
Wij bedanken alle bewoners die in de afgelopen weken de moeite hebben genomen om de storingen in de straatverlichting te melden via de Meld- en Herstelapp. Als u vanaf dit moment een melding doet, krijgt u als antwoord dat de storing bij ons bekend is, dat er aan gewerkt wordt, en dat de werkzaamheden misschien enkele weken gaan duren voordat alles is opgelost. Wij hopen intussen op uw geduld en op begrip voor de overlast die de donkere wijk en de werkzaamheden met zich meebrengen.
Heeft u vragen? Stel die dan via wic@waalsprong.nl of telefoonnummer 024 329 8701.
Je hebt helemaal gelijk, Erik, er zijn op meerdere plekken problemen! Gelukkig kunnen we nu samen met de aannemer werken aan een structurele oplossing. We gaan alle wijken af, die problemen ervaren. In enkele gevallen is het dan even noodzakelijk de wijk tijdelijk in het donker te zetten. Gelukkig is het 's avonds nog lang licht in de zomer!
Het is wel de laatste raak met kabelbreuken in de wijken van de waalsprong. De afgelopen maanden was dit ook bij ons in dewijl het geval (gelukkig nu wel opgelost) Wijk bij de janlinders