Op zoek naar een woning, maar u weet niet waar naar u moet zoeken? Laat ons u helpen. Vult u de onderstaande vragen in en wij doen u een voorstel.
De campagne
Lentereiland laat de veranderingen in Lent zien als gevolg van de dijkverlegging langs de Waal.
Vorig jaar is de Lenterbox verschenen (twee boeken en een kaart), waarin de geschiedenis, het nu en de toekomst van het gebied in beeld komen. Ook zijn langs de Waal opvallende rode objecten geplaatst die informatie geven over Lent en de dijkingreep.
De boekjes en de objecten hebben een ‘
Red Dot’ gekregen, de belangrijkste Europese designonderscheiding. Lentereiland heeft gewonnen in de categorie ‘communicatiedesign’. De campagne is in opdracht van de gemeente Nijmegen bedacht en uitgevoerd door bureau Dieben&Partners/2D3D.
Als u vanaf de Waalbrug over de dijk naar Bemmel fietst of rijdt, komt u langs enkele objecten. Zo staat bij het wijnfort Lent een opvallende uitkijktoren die de komende jaren uitzicht geeft op het verplaatsen van de dijk en het graven van de nevengeul. De Lentereilandboekjes en –kaart zijn via de boekhandel verkrijgbaar. De expo zal na Berlijn door Europa reizen.
Ruimte voor de Waal
In het kader van het landelijke programma
Ruimte voor de Rivier wordt de Lentse Waaldijk verlegd en een nevengeul in de uiterwaarden aangelegd. Zo ontstaat er een eiland in de Waal en een bijzonder rivierpark als nieuw hart van Nijmegen aan de Waal. Een hele verandering voor de Lentenaren. Én voor Nijmegenaren.
Lentereiland is een initiatief waarmee de gemeente een podium biedt voor de verhalen van Nijmegen en Lent aan de Waal, van vroeger, nu en in de toekomst.
Heeft u een mooi verhaal, een visie, een idee of iets anders voor Lentereiland, klik dan
hier.
grappig: na 6 maanden en niemand reageert hier op. Het interesseert namelijk niemand. Ik kom vrijwel dagelijks langs deze objecten; nooit iemand gezien die er naar kijkt. Bij het trapje wil nog wel eens een fietser een boterhammetje op eten. Maar wel op het ouderwetse houten bankje. Als je Lentereiland intikt op google vind je vooral de designprijzen; dit was blijkbaar het doel van de het geheel.